Тема . "Чотирикутники. Розв'язування задач"
Мета: повторити, узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів розв’язувати задачі на застосування теорем і
властивостей чотирикутників, підготуватися до контрольної роботи;
розвивати і вдосконалити вміння застосовувати
знання в зміненій ситуації, розвивати логічне мислення, вміння робити висновки
і узагальнення; виховувати почуття відповідальності в роботі групи.
Хід
уроку
І. Організаційний
етап
-
Сьогодні у нас узагальнюючий урок по темі "Чотирикутники". Повторимо,
узагальнимо, систематизуємо знання,
які допоможуть при розвязуванні
задач.
Урок проходитиме
у формі гри - аукціон.
Перш ніж приступити до аукціону, давайте
з'ясуємо, що означає слово аукціон.
-
Аукціон - торги або розпродаж чого-небудь, коли покупцем стає той, хто запропонує
вищу ціну.
Коли ви виростите, то зможете брати участь на
справжніх аукціонах. Товар на аукціоні -
це "лот". Щоб "купити" лот - потрібні ваші знання.
Допомагати вам будуть: увага, знання і дружна робота в команді.
Сьогодні на продаж будуть виставлені справді безцінні "речі", купити
які зможе будь-яка команда,
- це задачі ,
Я
пропоную вам купити завдання.
(На початку уроку вчитель на правах
аукціоніста оголошує правила гри.)
Правила
гри
Урок проводиться у
формі командного змагання. На даному уроці учні працюють в групах. Оцінюється
робота групи в цілому і кожного члена групи командиром групи. Під час озвучення
розв’язаних задач кожен учасник аукціону
має право на допомогу у вигляді підказки. Якщо допомога здійснює власна команда
- бал групі. Якщо підказку робить команда суперників - то мінус бал кому
допомагають, і плюс бал тій групі яка
допомагає.
Перш
ніж почати аукціон, ми повинні визначити вашу платоспроможність
ІІ. Актуалізація
опорних знань
Усна
робота.
Кожна
група вибирає конверт з чотирикутником (паралелограм, прямокутник, ромб,
квадрат).
Завдання
1: за 1 хвилину скласти мінірозповідь про даний чотирикутник.
Завдання
2: Питання групам: (по 2 питання)
У
якій з фігур діагоналі,
перетинаючись, діляться навпіл?
У
якій з фігур
діагоналі рівні?
У
якій з фігур діагоналі ділять кути навпіл?
У
якій з фігур
діагоналі перпендикулярні?
У
якій з фігур
діагоналі рівні і перпендикулярні?
У
якій з фігур рівні
всі кути?
У
якій з фігур рівні
протилежні кути?
У
якій з фігур рівні
кути, прилеглі до однієї сторони?
У
якій з фігур
протилежні сторони попарно паралельні?
ІІІ. Формування умінь і
навичок
Учням по
черзі пропонується розв’язати 8
задач. Завдання
проектуються на дошку через проектор (розв’язання повинно бути записане в зошиті усіма членами групи і
тільки після цього команда, що розв’язала
задачу найперша, купує лот)
1
лот. У паралелограмі АВСД
∠В
в 4 рази більший за
∠А. Знайти ∠В.
2
лот. Різниця кутів прилеглих до однієї сторони
паралелограма дорівнює 80˚. Знайти менший кут паралелограма.
3
лот. Сума 2-х кутів ромба дорівнює 126 ˚. Знайти більший кут
ромба.
4
лот. Периметр ромба на 36 см
більший за довжину
його сторони. Знайти сторону ромба.
5
лот. Діагональ прямокутника утворює з однією з його
сторін кут 35˚
.
Знайти кут між його діагоналями.
6лот.
З вершин протилежних
кутів паралелограма проведено відрізки до середин протилежних сторін. Доведіть,
що ці відрізки рівні
7
лот.(Особливо цінний). Бісектриса кута паралелограма АВСD перетинає сторону ВС
в точці К. Знайти периметр паралелограма, якщо АВ = 12см, ВК : КС = 4:3.
8 лот. (Особливо
цінний) Знайти тупий кут паралелограма,
якщо кут між висотами проведеними з вершини цього кута дорівнює 48˚.
ІV. Підсумок
уроку.
V. Домашнє завдання
Підготуватися до
контрольної роботи. Виконати завдання для перевірки знань до § 1-5 (ст. 37 – 38.)
Немає коментарів:
Дописати коментар